Aktuality
Konec fyzického podepisování. Materiály do rady kraje a zastupitelstva od listopadu už pouze elektronicky
Stohy papíru a doslova stovky podpisů. To ještě donedávna bylo nutné pro odsouhlasení materiálů pro jednání krajské rady a zastupitelstva. Od poloviny letošního listopadu se to změní – Liberecký kraj zavádí schvalování dokumentů elektronicky.
„Krajský úřad Libereckého kraje se snaží využívat možností moderních technologií dlouhodobě a průběžně. V současné době máme snahu fungování úřadu zlepšit a zejména snížit množství fyzického papíru, který používáme. Budeme postupně přecházet na plně elektronickou verzi oběhu dokladů, jako jsou cestovní příkazy, platební poukazy, objednávání různých služeb, elektronizace smluv a celé řady dalších dokladů a papírů, které v úřadě dnes a denně vznikají a obíhají. Od listopadu letošního roku tedy již budeme například schvalovat materiály předkládané do rady kraje a zastupitelstva pouze elektronicky,“ uvedl Zbyněk Miklík, náměstek hejtmana pro resort ekonomiky, majetku, investic, veřejných zakázek a informatiky.
Kraj již chystá zavádět elektronickou komunikaci úřadu s veřejností a jinými organizacemi a institucemi. Například už pracuje na využití bankovní identity při podávání žádostí o dotace, což by mohlo významné skupině obyvatel umožnit elektronické podávání žádostí místo přinášení papírové verze dokumentů či jejich zasílání poštou.
Do budoucna také kraj plánuje podobným způsobem využít této možnosti při podávání různých žádostí či podnětů, které na krajský úřad neustále přicházejí. „Otevřeme tím úřad lidem. Zjednodušeně řečeno, budeme ještě více pracovat pro naše občany,“ uzavřel Miklík.